Retur og bytte

Hvis du angrer på et kjøp og ønsker å returnere en vare, må du bruke vår returportal. 

Retur med helthjem koster 200 kr og retur med Bring koster 180 kr.

Link til returportal: https://app.peakwms.com/portal/butler-loftet

Du har 30 dagers returrett fra den dagen du mottar bestillingen. Varene kan kun returneres i original emballasje og i ubrukt/samme stand som ved mottak.

Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk alltid å få en kvittering for forsendelsen, da du er ansvarlig for pakken frem til den leveres til oss.

30 dager full angrerett

En transaksjon er først gjennomført når du har sett og godkjent varene dine. Derfor har du full angrerett i 30 dager etter at du har mottatt pakken din. Vi krever kun at varene ikke er brukt - du har selvfølgelig mulighet til å prøve varene først, men du må alltid sørge for at varenes merkelapper forblir på klærne, akkurat som når du prøver klær i en fysisk butikk .

Forvent inntil 14 dager for returbehandling.

( OBS : Vi legger ved følgeseddel i alle bestillinger, som er en kvittering på det som er i pakken - dette er IKKE en returetikett).

Hvordan returnere

En bestilling returneres via vår returportal.
Du finner den her: returportal eller ved å skanne QR-koden på følgeseddelen.

Start med å logge inn med å taste inn tallene fra ordrenummeret ditt, slipp "#DK" og postnummeret ditt du brukte ved bestilling.

Du velger deretter hvilken(e) vare(r) som skal returneres og hvilken årsakskode som går foran returen. Du kan også legge til en kommentar hvis det er noe annet vi trenger å vite.

Se punktet "Bytte" lenger ned hvis du ønsker å bytte til en annen størrelse eller farge.

Når handlingen er fullført, har du følgende returetikettalternativer:
  1. Last ned QR-koden som sendes til din e-post og må fremvises i pakkebutikken (da skriver de ut pakkeetiketten)
  2. Få en returetikett som du selv skriver ut og teiper på utsiden av pakken

Varens tilstand

Du må returnere varen i ubrukt stand og med originale merkelapper og emballasje. Dersom varen har mistet verdi fordi den er brukt på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, kvalitet og egenskaper, kan dette utgjøre et verdifall du er ansvarlig for.

Når sko returneres til oss, skal skoesken også være i original stand. Det betyr at skoesken returneres til oss i samme stand som ved mottak, og må f.eks. ikke brukt som fraktemballasje. Dersom dette ikke overholdes og skoesken er skadet ved mottak, blir den sett på som en skadet vare, da vi ikke lenger har mulighet til å selge den igjen. Vi vil derfor ikke kunne godkjenne retur av fottøyet.

Kan jeg sende retur uten å bruke returportalen?

Du er også alltid velkommen til å sende retur til vår adresse i Nørresundby med returetikett som du selv har kjøpt på et postkontor eller et utleveringssted. Husk at pakken alltid skal sendes direkte til vår adresse som bedriftspakke MED LEVERING, og altså ikke pakkebutikk. Hvis returpakken leveres til en pakkebutikk, er det ikke mulig for oss å hente den.

Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk også å få kvittering for forsendelsen, da du er ansvarlig for pakken frem til den leveres til oss.

Send returvarene til:

BLR ApS // Attn: Butler-Loftet Nettbutikk
Troldholm 7H
9400 Nørresundby
Danmark

Retur av gaver

Har du kjøpt en gave?

Så husk å ta vare på originalemballasjen og din faktura, slik at mottakeren av gaven kan bruke denne ved retur. Etter at returen er behandlet, vil tilbakebetalingen bli gjort til kontoen som bestillingen ble lagt inn med.
Vi kan ikke overføre beløpet til en annen konto.

Har du fått en gave?

Dersom du har mottatt en gave, men ønsker å returnere den, må du likevel logge inn på returportalen og logge inn med ordrenummer og postnummer som bestillingen ble bestilt til.

Du kan da skrive din egen e-post og dermed få tilsendt QR-kode eller returetikett.

På returportalen kan du velge å få tilsendt beløpet for returen som gavekort. Velger du å få pengene tilbake, vil refusjonen bli gjort til kontoen som bestillingen ble lagt inn med.

Vi kan ikke overføre beløpet til en annen konto.

Salgsvarer

Du kan returnere alle varer kjøpt på nettsiden innen 30 dager, så lenge de returneres i samme stand som da du mottok dem – selv om varen er kjøpt på salg. Følg veiledningen ovenfor for å kjøpe returetikett via returportalen.

Bytte

På returportalen kan du opprette bytteordre dersom du ønsker en annen størrelse. Du velger ganske enkelt "Endre til annen størrelse/variant" og deretter ønsket størrelse. Hvis ønsket størrelse er merket med grå, er den ikke på lager og kan derfor ikke velges. Din bytteordre vil bli pakket og sendt når vi har behandlet returen din. Bytte til en annen størrelse av samme produkt er gratis.
Logg deg på returportalen her eller skann QR-koden på følgeseddelen.

Ønsker du en annen farge sender du bestillingen tilbake til oss som vanlig og legger inn en ny bestilling på butler-loftet.no. På denne måten sikrer du at varen ikke blir utsolgt mens vi leverer og behandler returpakken din.

Vær oppmerksom på at vi har inntil 14 dagers behandlingstid fra vi mottar returpakken.

Det kan imidlertid forekomme lengre tid i forbindelse med salg eller spesielle merkedager.

Hva gjør jeg hvis varen ikke lenger er på tilbud?

Hvis produktet har økt i pris etter returen, vennligst kontakt vår kundeservice med ordrenummeret på din etterbestilling; så etterkrediterer vi gjerne forskjellen til deg. Vær oppmerksom på at varen i den nye bestillingen må være av samme modell og farge. Kun størrelsen kan variere.

Pengene tilbake

Ønsker du å få pengene tilbake for en vare, må du velge «Pengene tilbake» under «Ønsket handling». Ved feil refunderer vi selvsagt returfrakten.

Du vil kunne se refusjonen innen 3-5 virkedager. Dersom det tar lengre tid enn det kan du selvfølgelig bare kontakte vår kundeservice så finner vi en løsning sammen.

På returportalen kan du også velge å få tilsendt beløpet for returen som gavekort.

Kan jeg returnere varer fra forskjellige bestillinger sammen?

Det er ikke mulig å returnere varer fra forskjellige bestillinger samlet. Dette for å unngå problemer dersom pakken med de ulike bestillingene skulle risikere å gå tapt. Dersom du må returnere varer fra ulike bestillinger, må det derfor gjøres separat.

Klage

Har du mottatt en vare med feil hjelper vi gjerne med å starte en klagesak i samarbeid med det aktuelle merket. For at vi skal behandle klagen din best mulig, vennligst send en e-post til e-postadressen nedenfor med ditt ordrenummer, en beskrivelse og bilder som tydelig viser feilen.

reklamation@butler.dk

Du venter deretter på at vår klageavdeling skal vurdere klagen, og du vil da bli kontaktet på e-post med vedtak. Alle klager sendes videre til det aktuelle firmaet som har produsert varen, og derfor kan behandlingstiden variere.

Reklamasjonsretten omfatter ikke selvpåførte skader forårsaket av feil bruk eller normal slitasje. Dersom du ønsker å klage på en vare, må du kontakte oss innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen.

Ved fraktskader ber vi deg uansett om å varsle oss så snart som mulig på support@butler-loftet.dk og lagre den skadede fraktemballasjen.

Trenger du hjelp til å returnere bestillingen din?

Har du spørsmål eller trenger hjelp? Da får du endelig tak i vår kundeservice:
Support@butler-loftet.dk