OFTE STILTE SPØRSMÅL

Hos BUTLER LOFTET ønsker vi å gjøre det enklere for deg å finne svar på eventuelle spørsmål du måtte ha når du handler hos oss. Her finner du de oftest stilte spørsmålene med tilhørende svar, som forhåpentligvis kan hjelpe deg.

Bestillinger og levering

NÅR SENDES BESTILLINGEN MIN?

På hverdager prøver vi å sende bestillingen din innen 24 timer etter at du har lagt inn bestillingen. Hvis du legger inn bestillingen din før 12.00 på hverdager, tilstreber vi å få varen sendt samme dag. Legger du inn bestillingen i helgen eller på en helligdag, behandler vi bestillingen så raskt som mulig neste virkedag.

HVOR LANG TID TAR BESTILLINGEN MIN?

Forsendelsen av bestillingen din tar vanligvis 3-7 virkedager, avhengig av hvor du bor i landet. Vi bestreber oss på å sende bestillingen din innen 24 timer etter at du har lagt inn bestillingen. Hvis du legger inn bestillingen din før 12.00 på hverdager, tilstreber vi å få varen sendt samme dag. Når pakken din er sendt, vil du motta et "Track and trace"-nummer på e-post, slik at du kan spore pakken helt frem til mottak.

HVOR MYE KOSTER FRAKT?

Prisen for frakt kommer an på hvilken leveringsalternativ du velger. Se de forskjellige priser nedenfor. Vi tilbyr gratis frakt på ordre over 2000 kr.

Bring pakkeshop: 130 kr
Bring hjemmelvering: 210 kr
Bring bedrift: 150 kr

Helthjem standard: 120 kr
Helthjem hentepakke: 160 kr

HVA GJØR JEG HVIS DET ER EN FEIL I EN ELLER FLERE AV VARENE JEG MOTTE?

Opplever du feil på en eller flere av varene som du har mottatt i bestillingen din, må du kontakte oss så fort som mulig. Du skal ikke under noen omstendigheter bruke produktet før vi har avklart situasjonen. Kontakt vår kundeservice på support@butler-loftet.dk.

HVA GJØR JEG HVIS JEG VIL KANSELLERE BESTILLINGEN?

Hvis du ønsker å kansellere bestillingen din, eller fjerne en eller flere varer, så kan du skrive til vår kundeservice på support@butler-loftet.dk så fort som mulig, så vi vil prøve å stoppe bestillingen i tide.

HVOR LANGT ER BESTILLINGEN MIN?

Du kan se bestillingsstatusen din på det sendte track & trace-nummeret. Dette finner du i den tilsendte e-posten.

HVA GJØR JEG HVIS JEG IKKE HAR MOTTAT BESTILLINGEN ENDA?

Dersom du ennå ikke har mottatt bestillingen din som forventet, kan du med fordel bruke track & trace-nummeret du sendte. Hvis du trenger ytterligere hjelp, vennligst kontakt vår kundeservice på support@butler-loftet.dk.

JEG HAR IKKE MOTTAT ORDREBEKREFTELSE ENDA?

I noen tilfeller kan det ta litt tid etter at du har lagt inn bestillingen før du mottar ordrebekreftelsen. Det kan være lurt å sjekke spamfilteret ditt, siden det av og til kan havne der. Hvis du trenger ytterligere hjelp, vennligst kontakt vår kundeservice på support@butler-loftet.dk.

KAN DU SENDE BESTILLINGEN MIN SENERE?

Nei, vi sender alltid alle bestillinger så fort som mulig og innen 3-7 virkedager.

FORHÅNDSBESTILLE

HVORDAN SKAL JEG BEVISE OM JEG HAR KJØPT EN VARE PÅ FORHÅNDSBESTILLING?

Forhåndsbestillingsvarer gjør at du kan forhåndsbestille en vare som vil komme på lager på et senere tidspunkt. Du kan lese når varen kommer på lager under produktbeskrivelsen til den aktuelle varen.

KAN JEG KJØPE EN FORHÅNDSBESTILLINGSVARE MED ANDRE VARER SOM IKKE SKAL FORHÅNDSBESTILLES?

Ja, det er ikke noe problem. Du vil imidlertid først motta din forhåndsbestilling når varen er på lager.

SAMLINGER

KAN JEG HENTE BESTILLINGEN I BUTIKKEN?

Ja, du har mulighet til å velge "henting i butikk" når du legger inn din bestilling på nettbutikken Vær oppmerksom på at du både kan velge henting i vår butikk i Aalborg og i vår Loft by Loftet butikk på Christianshavn.

Vi vil imidlertid gjøre oppmerksom på at noe annet kan gjelde ved spesielle høytider eller merkedager.

NÅR KAN JEG HENTE BESTILLINGEN HVIS JEG VELGER HENTES I BUTIKKEN?

Det varierer avhengig av om bestillingen din skal hentes i Aalborg eller Christianshavn. Velger du henting i Aalborg vil din bestilling være klar dagen etter, hvorfra du vil motta e-posten "Din bestilling er klar for henting" Velger du henting på Christianshavn vil det ta 1-3 virkedager før du kan hente din bestilling i butikken Du blir oppringt av Christianshavns butikk når den er klar for henting.

JEG GLEMT Å HENTE BESTILLINGEN I MIN UTVALGTE GLS-PAKKELBUTIK, HVA GJØR JEG?

Hvis du glemmer å hente pakken din innen grensen på 10 virkedager, vil pakken automatisk bli sendt tilbake til oss. Merk at ikke-leverte pakker teller som returnerte pakker. Derfor vil de bli returnert til oss ved mottak og pengene dine vil bli refundert. Dersom du unnlater å hente pakken din i pakkebutikken, vil vi kreve et gebyr på 50 kr for å dekke leveringskostnadene.

RETUR OG BYTTE

HVORDAN RETURNERER JEG BESTILLINGEN MIN?

Du returnerer bestillingen din ved å gå inn på vår returportal og følge instruksjonene. Les mer om dette her. Vennligst pakk varene trygt og i samme stand som da du mottok dem.

Vi anbefaler at du lagrer kvitteringen fra pakkebutikken når du sender returen. Dette er din dokumentasjon på at du har levert inn bestillingen hos pakkebutikken, og dermed sendt den i retur til oss.

HVORDAN BYTTER JEG TIL EN ANNEN FARGE ELLER STØRRELSE?

returportalen kan du opprette bytteordre dersom du ønsker en annen størrelse.

Du velger ganske enkelt "Endre til annen størrelse/variant" og deretter ønsket størrelse.

Hvis ønsket størrelse er merket med grå, er den ikke på lager og kan derfor ikke velges.

Din bytteordre vil bli pakket og sendt når vi har behandlet returen din.

Bytte til en annen størrelse av samme produkt er gratis.

KAN JEG PRØVE VAREN FØR JEG RETURNERER DET?

Du har naturligvis muligheten til å prøve varene før du bestemmer deg for om du skal returnere dem. Du må imidlertid alltid sørge for at alle merkelapper forblir på klærne, og at de også er i salgbar stand, akkurat som når du prøver klær i en fysisk butikk.

RETURPORTAL

Vi bruker labelles returnering, så når du bruker returportalen vår slipper du å skrive ut etikett eller lignende. For mer informasjon om hvordan kan du lese mer her.

BETALING OG REFUSJON

NÅR TREKKES PENGENE FOR BESTILLINGEN MIN?

Når du legger inn bestillingen og fullfører betalingen, gir du samtidig systemet vårt rett til å reservere pengene på kontoen din. Pengene vil imidlertid først bli trukket når vi har gjort bestillingen klar for sending hos oss.

INTERNASJONALE BESTILLINGER

HVILKE LAND LEVERER DU TIL?

Vi leverer til alle land innenfor EU.

Ta kontakt med support@butler-loftet.dk hvis ditt land ikke er på listen over leveringsland i kassen, eller gå inn på www.butler-loftet.dk og prøv å gjøre bestillingen der til det ønskede landet du vil sende til.

HVOR LANG TID TAR BESTILLINGEN MIN?

Leveringstiden varierer avhengig av mottakerens land. For land innenfor EU er forventet levering mellom 2-10 dager, og bestillinger til Norge forventes å bli levert mellom 3-7 dager.

Vi har alltid som mål å sende bestillingen din innen 24 timer etter at du har lagt den inn. Hvis du legger inn bestillingen din før kl. 14.00 (14.00 CET) på hverdager, vil vi bestrebe oss på å sende bestillingen samme dag.

HVOR MYE KOSTER FRAKT?

Fraktkostnader for internasjonale bestillinger innen EU er DKK 55 (estimert EUR 7,4). Prisen er den samme uansett størrelse og vekt.

Fraktpriser til Norge varierer ut fra hvilken leveringsmetode du velger. Se de forskjellige alternativene og priser under "Bestillinger og levering" litt lengre opp. Prisen er den samme uansett størrelse og vekt.

HVORDAN SENDER JEG EN RETUR?

Dersom du ønsker å returnere din bestilling eller varer, skal du ta i bruk vår returportal. Du er velkommen til å velge ditt foretrukne fraktselskap for returen. Les mer om hvordan her. Husk å ta vare på kvitteringen for den returnerte ordren/eller varene for å sikre egen dokumentasjon for returforsendelsen. Dette er en god idé hvis pakken skulle bli borte under frakt.

HVILKE BETALINGSMULIGHETER KAN JEG VELGE?

Vi tilbyr følgende betalingsmåter Visa og Paypal
Trenger du fortsatt hjelp?

Du kan kontakte vår kundeservice direkte på e-post via support@butler-loftet.dk. Vi prøver å svare deg så fort som mulig.

LEVERING TIL NORGE

ER DET TOLL PÅ PAKKENE MINE?

Vi er med i VOEC-ordningen, som betyr at du som norsk forbruker slipper å betale moms og toll på varer som koster under 3000 kroner.

Dette er per vare og ikke for den totale verdien av bestillingen.

Dersom varene koster mer enn 3000 kroner, vil du bli belastet toll og merverdiavgift direkte av norske tollmyndigheter. Denne avgiften må betales i tillegg til varens pris.

MERK: Vær oppmerksom på at våre priser er i NOK.

HVOR LANG TAR LEVERINGEN MIN?

Du kan forvente å motta pakken din 3-7 dager etter bestilling.

HVEM SENDER PAKKEN MED?

Vi sender pakken med Bring & Helthjem.

Du vil motta en melding fra fraktleverandøren når du kan hente pakken din.

HVORDAN SENDER JEG EN RETUR?

Ønsker du å returnere en eller flere varer, skal du ta i bruk vår returportal. Du kan ganske enkelt kjøpe en returetikett fra din foretrukne fraktleverandør. Priser for retur finner du nedenfor her:

Retur med Helthjem: 200 kr
Retur med Bring: 180 kr