Kjøpsbetingelser

Vilkår og betingelser

Kjøpsbetingelsene gjelder for forbrukernes kjøp av varer og digitale tjenester av varerbutler-loftet.no. Siden eies og drives av:

Butler-Loftet nettbutikk (BLR ApS)

CVR-nr.: 25845846

Troldholm 7H

9400 Nørresundby

Danmark

support@butler-loftet.no

Betaling

Betaling kan gjøres med følgende betalingsmidler: Vipps, Visa, Mastercard, Google Pay, Apple Pay og Paypal. Ved betaling med kort vil betalingen bli reservert på din konto i henhold til vilkårene for kortet ditt, inntil vi trekker eller avviser betalingen.

Beløpet trekkes når varen sendes.

 

Sikker betaling

Det er trygt å handle med kredittkort på Butler-Loftets nettbutikk. Kredittkortinformasjonen overføres i kryptert form med SSL (Secure Sockets Layer). Krypteringsteknikken har høy sikkerhetsstandard. Det betyr at informasjonen sendes via en sikker forbindelse og at kortopplysningene dine ikke kan leses av utenforstående. Så bare NETS kan lese dataene dine. Verken nettbutikken eller andre har mulighet til å lese data. I tillegg bruker vi Quickpay som en betalingsgateway som er sertifisert etter PCI-standarden.

 

Levering

Varene leveres 3-7 virkedager til norske adresser etter din bestilling. Se mer under de enkelte varene.

Vi tilbyr følgende leveringsform: GLS, Bring og Helthjem

Vi tilbyr gratis levering til norske adresser ved kjøp over 2000 kr. 

Vær oppmerksom på at lengre leveringstider kan forekomme ved spesielle merkedager og salg.

 

Bestilling

Alle priser inkluderer mva. Hvis du ser etter en spesiell vare du ikke kan se i nettbutikken, kan du kontakte oss på support@butler-loftet.no, så kan vi kanskje skaffe varen til deg.


Kvittering for mottak av ordre og ordrebekreftelse

Når du har bestilt en eller flere varer hos oss, vil du motta en elektronisk kvittering for vår mottak av bestillingen din. En bindende kjøpsavtale er imidlertid først inngått når du har mottatt en ordrebekreftelse på e-post fra oss.


Angrerett

Du kan kansellere kjøpet uten grunn innen 30 dager. Hvis du har kjøpt flere varer i én bestilling, kan du velge å heve kjøpet av noen eller alle varer. Vi refunderer ikke leveringskostnader ved delvis avbestilling.

Angrefristen utløper 30 dager etter den dagen du eller en annen person som du har valgt å motta varene (men ikke transportøren) får fysisk besittelse av varene.

Dersom du har bestilt flere varer i en bestilling og vi ikke kan levere varene samtidig, utløper angrefristen, du får fysisk besittelse av den siste varen.

Dersom du har bestilt flere partier eller deler, løper angrefristen fra du mottar siste parti eller siste del i fysisk besittelse.

Dersom fristen går ut på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til påfølgende ukedag.

Du kan miste angreretten dersom du bryter forseglingen eller emballasjen til kosmetikk og hygieneprodukter.


Slik angrer du

Du angrer ved å gi oss tydelig beskjed om at du angrer. Du kan angre kjøpet ditt ved å gå til vår returportal og fylle den ut, du må bruke din e-post og postnummer - klikk på Returportal, send oss ​​en e-post på support@butler-loftet.no (Husk å oppgi ordrenummeret ditt og at du angrer på kjøpet) eller et brev.

Du skal selv betale for returneringen av varen(e), og du kan kjøpe en returetikett fra vår returportal fra 200 kr.

Du kan ikke angre ved å nekte å motta varen eller ved å unnlate å hente den uten samtidig å gi beskjed om at du angrer – hvis du unnlater å hente pakken i pakkebutikken, og den blir returnert til oss belaster vi 200 kr. for å dekke kostnadene vi har med å få pakken sendt tilbake.

Du kan bruke lovens standard angreskjema, som er gjengitt på slutten av disse salgs- og leveringsbetingelsene, men det er ikke obligatorisk.

Du kan også fylle ut et angreskjema på vår nettside her: returportal. Gjør du det, vil vi umiddelbart kvittere pr e-post for mottak av kanselleringen.

Angrefristen er overholdt dersom du sender din melding om at du angrer på kjøpet før angrefristen er utløpt.


Tilbakebetaling av pengene ved avbestilling

Når du bruker din angrerett, vil vi refundere betalinger mottatt fra deg, inkludert eventuelle leveringskostander. Les mer om returer her.

Hvis du har kjøpt flere varer i én bestilling og kun angrer på deler av kjøpet, refunderer vi ikke leveringskostnadene.

Vi refunderer beløpet uten unødig forsinkelse og i alle fall senest 14 dager fra datoen vi mottok din beskjed om at du angrer på kjøpet. Vi kan imidlertid holde tilbake beløpet til vi har fått varene tilbake eller dokumentasjon for retur av varene.

Vi vil foreta en slik refusjon med samme betalingsmiddel som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet. Du vil uansett ikke bli belastet med gebyrer som følge av refusjonen.


Varens tilstand ved retur og pakking

Du er kun ansvarlig for en ev verdiforringelse av en vare som skyldes annen håndtering av varen enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og virkemåte. Du må normalt undersøke og prøve varen på samme måte som du kan i en butikk.

Du må returnere varen i originalemballasjen. Emballasjen kan åpnes, men ikke ødelegges. Dersom emballasjen mangler eller er skadet, kan dette utgjøre en verdinedgang du er ansvarlig for.

Du bør også sørge for at varen er forsvarlig pakket inn når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varene inntil vi mottar dem. Ta derfor vare på postkvitteringen samt evt sporingsnummer.


MERK FØLGENDE! Viktig informasjon:

Dersom varen ikke leveres tilbake i original emballasje og med tags/merkelapper, vil varen ikke kunne selges til full pris og det vil bli trukket et beløp for verdifallet.

Det samme gjelder dersom det er bruksmerker, sminke eller lignende på produktet.

 

Klager - hvis det er noe galt med produktet eller tjenesten

Kjøpsloven gjelder dersom du kjøper et produkt eller en digital tjeneste, og det er en mangel ved den kjøpte varen. En mangel er f.eks. en material- eller produksjonsfeil eller uriktige opplysninger om hva du har kjøpt. Derimot er f.eks. normal slitasje eller selvpåført skade ikke en mangel.

Du kan klage på mangler ved produktet eller tjenesten i inntil 2 år fra leveringstidspunktet. Du kan annonsere ved å kontakte vår kundeserviceavdeling  reklamation@butler-loftet.no. Dersom du ønsker å klage på en vare, må du kontakte oss innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen. Ved fraktskader ber vi deg uansett om å varsle oss så snart som mulig. Hvis du kontakter oss innen 2 måneder etter at du oppdaget feilen, vil klagen din alltid være rettidig.

Dersom reklamasjonen gjelder flekker eller lignende på produktet, må du kontakte oss og gjøre oss oppmerksom på feilen før du sender den tilbake eller forsøker å utbedre feilen selv.

Dersom det er fraktskader skal vi varsles så snart som mulig etter mottak. Vennligst send dokumentasjon på skade, emballasjen fra alle vinkler og pakkeetiketten. Denne må sendes før pakken sendes tilbake til oss. Pakken skal først sendes tilbake når tilsendt dokumentasjon er bekreftet hos oss.

Vi ber om at du oppgir så mange detaljer som mulig om hva problemet er, og vennligst send bilder av feilen. Hvis vi skal undersøke varen, må den sendes til:

Butler-Loftet nettbutikk (BLR ApS)

Troldholm 7H

9400 Nørresundby

Danmark

Hvis du velger å returnere varen selv, refunderer vi dine rimelige og dokumenterte fraktkostnader, men ikke mer enn våre normale fraktkostnader.
Varen skal sendes i forsvarlig emballasje.


Klagemuligheter

Hvis vi ikke kan bli enige om hva du har krav på, har du følgende klagemuligheter:

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

 

Gavekort

Gavekort til butler-loftet.dk er gyldige i 2 år etter at gavekortet er utstedt.

 

Farger

Vi kan ikke garantere at fargene som vises på nettbutikken nøyaktig gjenspeiler fargene som produktene faktisk har. Hvordan fargene gjengis avhenger av innstillingene på datamaskinen.

Materialer

Produkter produsert i forskjellige materialer har ulik forventet slitasje.

Produkter produsert med materialet mesh vil gi god pusteevne. Dette er spesielt en god kvalitet i sko, da det tynne materialet gir føttene rikelig med luft. For at materialet skal gi denne komforten er det veldig tynt og fint, noe som gjør produktet mindre slitesterkt, og det er derfor å forvente at materialet slites raskere ut.

 

Kampanjetilbud

Ved bruk av kampanjetilbud som f.eks 2 varer til en bestemt pris, og deler av bestillingen refunderes, betales det full pris for de beholdte varene som er inkludert i kampanjetilbudet.

 

Opphavsrett

Alle rettigheter, inkludert opphavsrett på butler-loftet.no forblir hos Butler-Loftet. Enhver bruk av dette nettstedet eller dets innhold, inkludert kopiering eller lagring av deler eller alt innholdet, bortsett fra din egen personlige ikke-kommersielle bruk, er forbudt uten tillatelse fra Butler-Loftet.

Videresalg

Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillingen din hvis den er kjøpt for videresalg. Dette gjelder spesielt sneakers dersom det kjøpes inn flere forskjellige størrelser. Grensen er 2 par pr person/husstand.

Ansvarsfraskrivelse for feil

Vi tar forbehold om lagerfeil, trykkfeil og prisfeil. Ved feil vil vi i noen tilfeller ikke bekrefte bestillingen.


Taushetsplikt

Butler-Loftet tar ansvar for all personlig informasjon som du gir oss. Vi bruker opplysningene til å vurdere, avtale og fullføre leveransen samt for å pleie kundeforholdet som oppstår av dette, forfølge utestående betalinger, bekjempe svindel og misbruk og for å overholde lovbestemmelser. Butler-Loftet utleverer ingen informasjon til tredjeparter. Informasjonen er kun tilgjengelig i BLR ApS-gruppen. Hvis du vil ha innsikt i hvilke personopplysninger vi lagrer om deg, vennligst kontakt support@butler-loftet.no.


Standard avbestillingsskjema

(dette skjemaet fylles ut og returneres kun dersom angreretten benyttes)

- Til Butler-Loftet nettbutikk - BLR ApS , Troldholm 7H , 9400 Nørresundby , Danmark, support@butler-loftet.no :

- *Jeg/vi meddeler herved at *jeg/vi ønsker å benytte angreretten i forbindelse med *min/vår kjøpsavtale for *følgende varer/leveranse av følgende tjenester:___________

- *Bestilte den/mottok den: _ _-_ _-_ _ _ _

- Forbrukerens for- og etternavn: ______________________

- Forbrukerens adresse: Gatenavn og husnr.:______________________ Postnr.: og by: ______________________

- Forbrukerens signatur: ______________________ (kun hvis innholdet i skjemaet er kommunisert på papir)

- Dato __-_ ___ _ _ _

*Stryk det som ikke er relevant